Berichten geschreven door Karen Suijkerbuijk-Ader

Door Karen Suijkerbuijk-Ader op 28 februari 2022

Afvalinzameling

Afvalinzameling in Roosendaal: standpunten ChristenUnie Roosendaal

De afgelopen jaren heeft de fractie van ChristenUnie Roosendaal de volgende aandachtspunten naar voren gebracht tijden commissie- en raadsvergaderingen:

Lees meer over "Afvalinzameling"
  2. Foto Lachgas (1) (1).png
    Door Karen Suijkerbuijk-Ader op 15 februari 2022

Lachgas

ChristenUnie Roosendaal wil het gebruik van Lachgas zoveel mogelijk tegengaan. In de afgelopen jaren hebben wij hier regelmatig aandacht voor gevraagd door raadsvragen te stellen, informele gesprekken met ambtenaren te voeren en het onderwerp ter sprake te brengen tijdens commissie-en raadsvergaderingen. De ChristenUnie is voor een lokaal verbod op het gebruik van Lachgas

Lees meer over "Lachgas"
  3. Foto drugs (1).png
    Door Karen Suijkerbuijk-Ader op 15 februari 2022

Zeg nee tegen drugs

Zeg nee tegen drugs. Softdrugs, wietteelt, coffeeshops en verslavingen

Mensen zijn te waardevol om zich te verliezen in verslavingen aan alcohol, roken, drugs, seks en/of gokken. Ze raken hiermee hun vrijheid en waardigheid kwijt. De ChristenUnie wil dat preventie in het lokale gezondheidsbeleid een belangrijke plek krijgt. Niet alleen gericht op alcohol en softdrugs maar ook gameverslaving en het gebruik van synthetische drugs. De opkomst en acceptatie van het gebruik hiervan is zorgelijk. De risico’s van het gebruik van pillen als XTC en MDMA zijn groot. Voorlichting op universiteiten, scholen en bij feesten moet vooral gericht zijn op preventie en pas dan op het veilig gebruik en controle ervan.

Lees meer over "Zeg nee tegen drugs"