ChristenUnie Roosendaal als team richting de verkiezingen

Karen met Logo
Door Karen Suijkerbuijk-Ader op 8 februari 2022 om 13:22

ChristenUnie Roosendaal als team richting de verkiezingen

ChristenUnie Roosendaal zal meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Karen Suijkerbuijk-Ader is wederom door de leden uitgekozen tot lijsttrekker. De ChristenUnie kreeg haar eerste zetel in de gemeenteraad van Roosendaal bij de verkiezingen van 2018.

Sindsdien heeft Suijkerbuijk-Ader de ChristenUnie vertegenwoordigd in de gemeenteraad en de bijbehorende commissievergaderingen, themabijeenkomsten en verschillende werkgroepen. Hierbij werd stevig ingezet op de verbetering van de communicatie met inwoners/organisaties en een transparante en open overheid. Ook bleef de ChristenUnie bij beleidsvorming in de gemeente oog houden voor de kwetsbaren en mensen en organisaties die tussen wal en schip dreigden te vallen.

De lijn van de afgelopen jaren zal voortgezet worden, waarbij Suijkerbuijk-Ader bijgestaan zal worden door Marian van Putten en Osasere Edionwe die in de raadsvergadering van 23 september zullen worden beëdigd als burgerraadsleden. Marian van Putten heeft als interim inkoopadviseur bij o.a. verschillende gemeenten ruime ervaring in projectmanagement en is daarnaast ook Jeugdouderling bij de Protestante Gemeente Roosendaal. Zij zal zich bezighouden met onderwerpen als duurzaamheid, gezondheid en ondernemerschap. Osasere Edionwe is in het dagelijks leven werkzaam als Logistiek medewerker en coördineert daarnaast de ict-werkzaamheden binnen de Destiny Church International in Breda. Edionwe wil zich graag bezig houden met het onderwerp jeugd binnen onze gemeente.

De drie leden zullen met de rest van de steunfractie de komende periode verder uitvoering blijven geven aan het bestaande partijprogramma en een nieuw partijprogramma opstellen. ChritenUnie Roosendaal wil graag dat de gemeente Roosendaal meer zal inzetten op het creёren van ontmoetingen tussen jong en oud om groepen/generaties met elkaar te verbinden, elkaar te versterken en eenzaamheid tegen te gaan. Ook wil de partij dat initiatieven gericht op preventieve gezondheid gestimuleerd worden en verdienen lokale ondernemers volgens de partij meer steun, waarbij lokale inkoop o.a. door de gemeente, sociaal ondernemerschap en innovatie verder gestimuleerd mogen worden.

De fractie van ChristenUnie Roosendaal trapt het begin van het campagnejaar af op zaterdag 25 september om 13.00 uur in Kinderboerderij de Minnebeek. Daar zal de reuze ontmoetingstafel geopend worden. Aan de tafel kunnen jong en ouder met elkaar (en al lerend van elkaar) het interactieve spel ganzenbord spelen. De wens van de ChristenUnie is dat in Roosendaal nog meer ontmoetingsmomenten en mogelijkheden gecreёrd worden, zodat generaties aan elkaar verbonden worden.

Link naar ZuidWestUpdate: ChristenUnie Roosendaal breidt uit met Marian van Putten en Osasere Edionwe (zuidwestupdate.nl)